head-gear

HEAD GEAR

Headgear kullanıyorsan cevaplanmasını istediğin bazı soruların olabilir.

Headgear kullanımının amacı nedir?

Headgear, arkadaki dişleri hareket ettirmek ya da öndeki dişleri düzeltirken, arkadaki dişlerin konumunu sabit tutmak için kullanılır. Headgear’ in sana anlatıldığı şekilde kullanılmaması, tedavi sonunda ön dişlerinin çok önde kalmasına sebep olabilir!

Bilmem gereken özel talimatlar var mı?

Evet. Headgear’i nasıl takman ve çıkartman gerektiği anlatılacaktır. Hatırlanması gereken önemli noktalar:

• Headgear’in başına ya da boynuna taktığın kısmı, ağız içine giren iç koldan önce çıkarılmalıdır. Headgear’i asla tek parça halinde kafandan asılarak çıkarmaya ya da takmaya çalışmamalısın.
  • Spor yaparken ya da sert oyunlar oynarken headgear kullanılmamalıdır.
  • Headgear’ in geceleri kazara çıkmasını önlemek için güvenlik mekanizmalarının yerinde olduğundan emin olmalısın.
  • Aygıtın herhangi bir parçası uyku esnasında koparsa, en kısa zamanda ortodontist ile temasa geçilmelidir.
  • Çok nadir de olsa headgear takılması esnasında yaralanmalar meydana gelebilir. Böyle bir durumla karşılaşılırsa, en kısa sürede doktorunuza başvurunuz.
  • Headgear’ i her seansta yanında getirmeli ve sorunlarını ortodontistine bildirmelisin.

Ağrı hissedecek miyim?

Headgear takıldıktan sonraki 3-5 gün boyunca ağrı olabilir. İhtiyaç duyduğun takdirde, baş ağrısı gibi sebeplerle gündelik hayatta kullandığın ağrı kesicilerden faydalanabilirsin! (İlacın kullanım kılavuzunu oku.) Ağrı hissedildiği için headgear tekrar kullanılmaya başlandığında yeniden ağrı hissedilecektir.

Headgear’ i kaç saat takmam gerekecek?

Headgear’ i ortodontist tarafından önerilen süre boyunca kullanman tedavinin seyri açısından çok önemlidir. Kullanılmadığı takdirde tedaviyi başarıyla sonuçlandırmak mümkün olmayacaktır.

Headgear takılıyken yemek yiyebilir miyim?

Hayır, headgear takılıyken yemek ve içmek mümkün olmamaktadır.

Diş fırçalarken nelere dikkat etmeliyim?
Dişlerinin günde 3 defa floridli bir diş macunu kullanarak fırçalamalısın. Dişler fırçalanırken headgear çıkartılmalıdır.

Headgear kullanımı esnasında sorunlarla karşılaşırsam ne yapmalıyım?

Headgear’ in geceleri çıkması gibi bir problemle karşılaşıldığında,

KULLANMAYI HEMEN BIRAKMALISIN.

Mümkün olan en kısa zamanda randevu alınmalıdır. Rutin randevu tarihi beklenmemeli ve gelirken headgear parçaları yanında olmalıdır.