ORTODONTİ HASTALARININ DİKKATİNE

Ortodontik tedavi amaçlı olarak dişlerine tel uygulanan hastalarımızın tedavilerinin başarılı sonuçlanması için aşağıdaki sıralanmış olan noktalara dikkat etmeleri rica ederiz…

1. Ön dişerinizle yumuşak ve sert hiçbir gıdayı (sandviç, hamburger, tost, haşlanmış mısır, meyve çeşitleri vs) ısırarak yemeyiniz. Yiyecekleri elinizle kopararak veya çatal bıçak yardımıyla bölerek küçük lokmalar halinde yiyiniz.
  2. Meyvelerinizi soyarak ve bölerek küçük lokmalar halinde yiyiniz.
  3. Cips gibi gıdalar
  4. Kabuklu ve kabuksuz kuruyemişleri kesinlikle yemeyiniz.
  5. Sert gıdalardan(ekmek kabuğu, kızarmış ekmek, patlamış mısır vs)uzak durunuz.
  6. Sakız çiğnemeyiniz.
  7. Yapışkan gıdalar(karamel, yapışkan şekerler vs) tüketmeyiniz.
  8. Zeytin, kiraz, yeşil erik gibi çekirdekli yiyeceklerin öncelikle çekirdeklerini dışarıda çıkarıp sonra yiyiniz.
  9. Asitli ve şekerli içecekleri(kola, fanta, sprite vb)tüketmeyiniz. Bu içecekler dişlerde lekelenme ve çürüklere neden olmaktadır.
  10. Dişlerinizi doktorunuzun size anlattığı şekilde sabah ve akşam olmak üzere günde en az iki kere fırçalayınız. Her fırçalamadan sonra dişlerinizin ve tellerinizin üzerinde yiyecek atıklarının kalıp kalmadığını kontrol ediniz. Eğer bu atıkları sadece diş fırçası ile uzaklaştırmanız mümkün olmuyorsa ara yüz fırçasını kullanınız. Ağız hijyenini tam sağlayamadığınız durumlarda diş çürükleri ve renkleşmeler meydana gelecektir.
  11. Tellerinizde batan ve sizi rahatsız eden sivri çıkıntılar fark ederseniz bu bölgelere ortodontik mum yerleştiriniz.
  12. Kopan ve kırılan tellerin durumunda lütfen randevunuzu beklemeden doktorunuzu arayıp bilgilendiriniz. Braket ve tellerin kopması tedavinizi olumsuz olarak etkiler.
  13. Randevu tarih ve saatlerinde düzenli gelmeye özen gösteriniz. Size verilen randevu tarihinde ve saatinde gelemeyecekseniz lütfen en az 1gün önceden doktorunuza ulaşıp randevunuzu değiştiriniz. Randevuda meydana gelen olumsuz aksaklıklar tedavinizi olumsuz etkileyecektir.
  14. Ortodontik aygıtı taktıktan sonraki ilk hafta ve kontrol seanslarınızın sonrasında ağrı yumuşak dokularda hassasiyet yara gibi şikâyetler duyabilirsiniz. Bu durumlarda her zaman kullandığınız ağrı kesiciyi kullanabilirsiniz.(Çocuklar daha önce çocuk doktorları tarafından önerilmiş ağrı kesiciler kullanabilirler)
  15. HER RANDEVUNUZDA DİŞ FIRÇASI MACUN VE KULLANDIĞINIZ TÜM ORTODONTİK AYĞITLARINIZI YANINIZDA GETİRİNİZ. DOKTORUNUZU BEKLERKEN LÜTFEN DİŞLERİNİZİ FIRÇALAYINIZ.